Thursday 14 October 2010

teine postitus

tere ööd!

olgem ausad- ma ei ole viimased kaks ööd maganud eriti. näiteks eile jäin magama kell kuus. null und ja seljavalu. istuda ei saa, astuda ei saa. parim asend on vibupoos, pea natukene üles tõstetud. nool keskel.

unetud ööd on andnud hea võimaluse meeletut riisöörtši teha ja ma olen bärbi ja mämmu vaikival heakskiidul paika pannud meie reisi esimese osa. üritan innovatiivselt kasutada googli võimaluse ja lingin siia kaardi ka juurde. ei tea täpselt, mismoodi see välja näeb, aga lubage esitleda:


View I osa in a larger map

Argentiina on lihtsalt nii jurakas, et kõike vaadata ei jõuaks meie ajaraamis eluilmas. sestap tegin valiku lähtuvalt kümnetest läbiloetud blogidest, reisiraamatutest ja kohvipaksust. maandume buenos-aireses 30. novembril kella 9 paiku õhtul. aga kindlasti jääb lend 6 tundi hiljaks vms nagu ikka. samas olen natuke uurinud meie lennu saabumise statistikat ja tänane täpselt sama lend maandus pärast ligi 20-tunnist uhamist seitse minutit varem. samuti ütleb qatar airwaysi on-time performance rating, et "This flight has an on-time performance of 85% and has an average delay of 14.0 minutes with a standard deviation of 15.18 minutes" not too bad!!!

Hetkel on ajavahe BA-ga 5 tundi, aga kuna nemad kella ei keera, siis meie saabumise aegu juba 6 tundi. Tean suurepäraselt seda surmaund, mis kohalikus õhtus peale hiilib. Ja seda hommikuse kana tunnet, kes kell viis õrrel sabistama hakkab ja üritab meeleheitlikult lambaid lugedes veel mõneks tunniks magama jääda. ÕNNEKS on läände reisimisel ajavahe palju paremini talutav ja lihtne ning kordi kogetud retsept on järgmine: EI TOHI VARA MAGAMA MINNA!!!

eniveis, esimesed paar päeva kosume ja puhkame, magame ja teeme pidu. musitame kohalikku pererahvast, vahetame kingitusi ja sööme palju. jõuame teisipäeva õhtul ja minu suur plaan oleks hiljemalt uue nädalal alguses ba-st minema tõmmata. kaardi selgituseks näeb esialgne plaan siis välja selline:

1. Buenos Aires - Cordoba, 11 tundi ööbussiga sinna (väljasõit 5.dets õhtul) ja jõuame 6.detsembri hommikul. Cordobas vaatame kaks päeva ringi ja põrutame 7.detsembril järgmise ööbussiga 1o tundi edasi.
2. hommikul, 8. detsembril, jõuame Mendozasse. Seda piirkonda on palju kiidetud ja arvatavasti võiks seal veeta 2 ööd. 11. detsembri lõunast istume uue bussi peale ja põrutame üle Andide Tšiilisse. Mendoza-Santiago 6 tundi.
3. Santiagos oleme 2 ööd, 13.dets õhtul istume jälle bussi ja hakkame lõunamaale sõitma.
4. 14.dets hommikuks peaksime olema Puerto Montti jõudnud. Siin peab nüüd natukene ringi vaatama ja puhkama. Ilmselt päeva, sest et järgnev teelõik on 2300km pikk ja tähendab 32 tundi bussis vegeteerimist. Samuti ei ole meil ka väga palju aega, kuna plaan on aastvahetuseks BA-sse tagasi jõuda.
5. 17.detsembril oleme Puerto Nataleses. olenevalt saabumise kellaajast oleme siin kas 2 või 3 ööd. Tšiili pärl, Torres del Paine rahvuspark vajab avastamist ja mällu salvestamist.
6. 20. detsembri paiku hakkame maailma lõppu rihtima. kõigepealt El Calafate, kus on kuulukse järgi piirkonna ainuke sulamise märke mitte ilmutav jäämägi. Ei tea,kas ööbime ka seal. Igal juhul peame hiljemalt 21.dets olema jõudnud Ushuaiasse, tulemaale, maailma lõppu, lõunapoolkera kõige viimasesse asustatud punkti, jne.
7. olenevalt lennuhindadest ja võimalikust eelneva ajagraafiku nihkumisest võiks Buenos Airesesse tagasi jõuda 25.detsembri paiku. Kusjuures - lennupilet on praeguse seisuga 140 EEKi kallim bussipiletist. Bussisõiduks kulub orienteeruvalt 46 tundi. Ajee!! Lähme bussiga!


kui ma seda graafikut nüüd loen, siis tundub, et kusta, pesta ja kammida meil küll aega ei ole...kokku kolm nädalat.

ja kell on sujuvalt jälle kolm öösel saanud. ei tea, milla see uni nüüd tuleb...

No comments:

Post a Comment