Monday 18 October 2010

neljas postitus

Tere õhtust!
Mis te arvate palju kell on? Pool kaks öösel! Alustasin täna oma fairwell üritustega ja selja taga on supertore õhtusöök mu lemmikrestoranis gracias. Kui keegi peaks barcasse sattuma, siis külastage palun seda restot kindlasti, sol y luna, calle verdi, paar kvartalit verdi kinost edasi. Kahjuks ei õnnestunud mul endal külaskäinud sõbrakestest kedagi peale Maša sinna viia. Neil on kõige parem foie gras salat pardisingiga, väga hea marineeritud tuunikala metsaseente, sibula, guacamole ja värskete porganditšipsidega. Ja lisaks suurepärane teenindus ning naeratavad omanikud, kes mind enda suursaadikuks kutsuvad ja jooke välja kärravad.

Mu tuba näeb välja nagu bordelli harjakapp. Mul on barcas jäänud veel 10 päeva ja ega ma siin eriti koristada enam ei viitsi. Reedel pean muidugi, sest bed and breakfast avab taaskord kolmeks päevaks uksed:) Viimastel päevadel ei ole mul olnud ka eriti aega midagi muud peale magamise ja laaberdamise teha. Maksale sai sel nädalavahetusel jälle kõvasti pai tehtud. Ja mul on tunne, et ka mõned ajukäärud siledaks joodud. Samas pean tunnistama, et see kõik on läinud asja ette ja teeninud kõrgemat eesmärki: olen kohalike (argentiinlaste) käest saanud vähemalt 1000 näpunäidet reisi paremaks korraldamiseks, tutvunud moemaailma superstaaridega ning kokku leppinud kalastusretke bariloches. Kui kellegil sarnaselt minule ei ole barilochest õrna aimugi, siis vaadake pilte:




lisaks oleme bämbi ja mämmuga oodatud külalised buenos airese lähedal villas toimuvale suurele pulmapeole ning jätkuvalt on soolas ka VIP treatment punta del estes. Fabulous, no??

1000 näpunäte peamine sisu on selles, et 32-tunnise bussisõidu jooksul võib ennast igavusest lihtsalt maha lasta. Seega oleks mõttekas need 2300 km puerto monttist punto natalesisse ikkagi juppideks saagida. Kuivõrd tsiili poolel selleks erilisi võimalusi ei ole (praeguste andmete kohaselt. Andmed aga muutuvad pidevalt!!!), siis tuleks tšiilist puerto monttist sõita argentiinasse tagasi ja teha peatus bariloches. Mitte väga pikk. Aga piisav, et kala kätte saada.

Barilochest, mu sõbrad, on paslik kihutada esqueli, mis maputši keeles tähendab okast. Linnake asutati uelsi imigrantide poolt 19saj lõpus ja täna saab seal teha kolme asja: loksuda neli tundi vana patagoonia ekspressiga (old patagonian express) nahuel pani vulkaani jalamile; suusatada; puhata enne järgmist teelõiku ja üks väike empanadakene põske pista.

Nüüd läheb asi jälle natukene keeruliseks, sest maileia infi järgmisena loogiliselt tee peale ettejäävasse linna jõudmiseks. Ilmselt selgub see siis kohapeal. Peatuspaigaks on perito moreno (mitte segi ajada el calafates asuva samanimelise liustikuga), ja seal läheb asi nüüd õige huvitavaks: pooleteise tunnise sõidu kaugusel asub cueva de las manos ehk käte koobas, mis on 9000 a. tagasi “kaunistatud” tehuletši indiaanlaste eelkäijate kätejälgedega. Vaadake pilte:






Ma täpselt ei tea nüüd, milla sealt koopast minema saab, aga järgmine peatupaik el calafate ja perito moreno liustik. Leidisn ühe toreda blogi, mis kirjeldab sealset päikeseloojangut nii:

I have never done ACID in my life. But, I have to say Calafate at sunset must be the closest you can come to being on an acid trip without taking drugs”

Lubage esitleda:








Ja miste arvate palju kell on? KOLM jälle! Magan.

4 comments:

  1. Issand, ma tahan nüüd ka sinna minna!

    ReplyDelete
  2. Hannes, ära planeeri nii palju. :) Sa teed selle reisi juba oma peas muidu läbi, vaatad kõik pildid ära ja ei lase neil kaunitel kohtadel end üldse enam üllatada ;) Soovitan spontaansemat lähenemist. Ja bussisõitude ajal ongi hea LP raamatust uurida, mida järgmiseks teha või kohalike kaassõitjate käest seda uurida. Mina näiteks ei vaata Travel Channelit ka sellepärast, et ma arvan, et ma jõuan veel ise igalepoole ja ma ei taha ette ära näha. Aga see on lihtsalt minu eelistus ;)

    kallistan.

    ReplyDelete
  3. :D jah, ma ise ka mõtelsin selle peale. aga kui see mõte tuli, siis oli juba liiga hilja. kõik pildid olid juba ära vaadatud. AGA!!! väike ettevalmistus on siiski paslik ja rohkem ma piltide vaatamisega enam ei tegele. ja nii kui nii juhtub see, et tegelikult lähme me üldse kolmandasse kohta.
    ma olen mõtetega nüüd juba kesk-ameerikas ja loen kuubat hetkel.

    ReplyDelete
  4. see blogi siin edeneb küll väga aeglaselt :) või noh, ei edenegi... elu tuli vahele? :)

    ReplyDelete