Tuesday 12 October 2010

esimene postitus

tere õhtust!
alustan jälle järjekordse blogiga ja huvitav, kui kaugele ma sellega seekord jõuan. istun barcas suure seljavalu käes oma minivoodis, täna käisin poes, aga muidu pole kolm päeva voodist välja saanud. mul on siin veel veits üle kahe nädala jäänud. ootan, et seljavalust lahti saaksin. nälg tapab ja külmkapp on väga kaugel.

olen täna suurest igavusest abfabi kolm hooaega läbi vaadanud. ja nüüd-ja nüüd!! hakkasin oma peatse ladinareisiga natukene tegelema. mul on sealolemiseks kaks plaani, millest eelistatuim kestab orienteeruvalt märtsi lõpuni. lühem variant oleks jaanuari lõpuni. ei oska veel midagi öelda, kumb teoks saab. igatahes lähetun siin maksimumist ja see on:

1. Argentiina
2. Uruguai
3. Tšiili
4. Boliivia
5. Peruu
6. Ekvador
7. Columbia
8. Panama
9. Costa-Rica
10. Nicaragua
11. Honduras
12. Guatemala
13. Belize
14. Mehhiko
15. Kuuba
16. Bahaama saared/Dominikaani Vabariik
17. USA

masterplaan algab 27.novembril tagasilennuga barcasse, kus peale kahepäevast tsillimist võtame märdiga kõigepealt suuna itta (7 dundi dohasse). seal viilime kaheksa tundi küüsi, vahatame rinda ja teeme kätekõverdusi, et rannahooajaks vormi saada. ja istume siis uuesti 19-ks tunniks lennukisse, et lõpuks Buenos-Aireses maanduda. algatuseks olgu kohe ka ära öeldud, et suure eelplaneerimise käigus õnnestus mul endale valida koht seljaga vastu peldikut...ootan huviga, mis kujulisena ma sealt 19 tundi hiljem tõusen.

eestis on mul juba tohutu plaan. jõuan 28.oktoobril ja 29. pean mukitud kuues ja hammaste särades juba terve päeva tööl olema. nädalavahetus toob perekondlikud musitamised ja enne kui ma põsed huulepulgast puhtaks saan, on november läbi. teha tuleb aga reisiga seonduvalt miljon asja:

1. uus pass (vana kaotab kehtivuse oktoobris, ehk siis väga napikas ja ei hakka riskima)
2. vaktsineerimised (2 AB hepatiiti - 1400 eek, kollapalavik 450, kõhutüüfus 300 ja difteeria teetanus 60. kust see raha võetakse, ei tea)
3. uus seljakott. mu vanal on rihmad pesunööriks kulunud ja ei tahaks eriti sellisega machu pichule matkata
4. kingitused (saabumiskingitused, maru sünnipäev, jõulukingitused)
5. lennupiletid tagasi (et tagasi saada, tuleb kõigepealt edasi lennata. ehk siis cancun-havana, havana-nassau, nassau-miami, miami-london)
6. arstirohud

lisaks mõtlesin nüüd, et kuna tegemist saab olema esimeste jõuludega mu perest eemal, siis peaks mingisugusegi jõuluhõngu loomiseks eestist praekapsaid ja pohlamoosi kaasa vedama. süldiga ei hakkaks võib-olla mööda doha lennujaama kallerdama. unless ma leian mingi mooduse see hermeetiliselt villida. küsimus- kui sült on hoidisena hermeetiliselt kaanetatud, kas ta peab siis vastu 40 tundi täielikus ikskliimas??

siis ma pean mõtlema, mida sinna üldse kaasa pakkida. alokene naeris endale muidugi tilga püksi, kui teatasin, et tulen kolme t-särgi, 2 paari pükste, tenniste ja nokamütsiga. ja nagu rohkem ei võtagi. mingi peo tilulilu pärast buenos aireses ei viitsi ma küll järgmised kolm kuud oma oxford srteedilt ostetud kingi vihmametsas seljas tarida.

irmus tegemine on ka selle marsruudi paikapanek. peab bämbiga natukene nõu pidama, mista sellest detsembrist arvab ja kuidas oma töökorraldust ette kujutab. minu plaan on igatahes jaanuari alguses boliivia poole jooksu panna ja märt oli ka vist peaaegu päri. selle detsembri jooksul tuleb ära teha:
- argentiina (mis täpsemalt, on hetkel selgusetu)
- uruguai (punta del este ja colonia)
- maitea, kas paraguaisse on mõttet minna üldse

brasiilia jääb praeguste plaanide kohaselt mängust välja. lihtsalt ei jõua.

jaanuaris peaks siis hopsti olema boliivias ja vot nüüd läheb traageldamiseks:
1. kui mitu inka templit peaks ära vaatama, et aitaks
2. mis vahe on inka ja maia templitel. see on juba ennetav küsimus - ma saan aru, et maiad tulevad teemaks kusagil guatemaala kandis ja mehhikos. aga ikkagi.
3. kui palju peaks džunglit nägema ja milline džungliriik see kõige ägedam on?
4. kui palju aega veeta erinevates riikides ja millest lissalt läbi uhada?

Hetkel loetust järeldan, et vaieldamatuteks pärliteks on boliivia ja peruu. ekvador tundub teisejätguline ja columbiasse pole ma veel jõudnud. panama kohta olen kuulnud, et täiesti mõttetu. kanal tuleb ära vaadata ja thats it. costa rica kohta, et väike riik, hea on minna vulkaane vaatama, vihmametsa ja randa. aga selles see häda ongi, et igal pool on vihmamets, igal pool on rand ja hirmus palju tundub ka vulkaane olevat seal kandis. guatemaalast hakkavad maia templid (eelnev küsimus - kui erinevad inka omadest?), jälle vulkaanid ja loomulikult imelised rannad.

järgmiseks kirjutamiseks olen juba midagi välja uurinud!!
nüüd magama vist aeg minna, jah!

No comments:

Post a Comment